26.1.2013

Äitiysloma

..Lähenee loppuaan. Herää kysymys, mitä äitiysloman jälkeen? Kotihoidontuelle ei ole varaa jäädä, vaikka mieli tekiskin. Tosin joku osa musta haluaa jo kouluun/töihin. Mielummin töihin, ihan rahankin takia. Oon miettiny pääni puhki eri vaihtoehtoja, ja päällimmäinen ajatus on oppisopimus. Alasta ei ole mitään tietoa, ehkä tarjoilijaksi baariin? Kaupanala? Vaatekauppa ois tosi jees, ehkä mä rupeisin sit panostamaan enemmän omaan ulkonäköönikin, kun töissä on kuitenkin oltava siisti (missä työssä nyt ei tarviis olla huoliteltu..). Mulla niin hajoo pää tän asian kanssa. Liikaa vaihtoehtoja. Helpoin tapa tietysti on mennä työkkäriin ja ottaa ensimmäinen mahdollinen paikka vastaan, koska tuskin täällä tuppukylässä on hirveesti varaa valita mihin haluaa. Pääasia ois se, et mä saisin ammatin. Oli se sitten mikä vaan. Eipähän tarviis siitä enää stressata. 

Työhakemuksia mä oon täyttäny iha hirveesti. Ei vaan oo tärpänny. Kuka nyt kouluttamattomalle töitä antas? Nii, ei kukaan. Mua ei vaan yhtään inspraa toi kouluun paluu. Opintotuki on jopa pienempi kuin kotihoidontuki tai työttömyyspäiväraha (sitä mä en tosin ees saa, vaikka oisinkin työtön)! Huooh.

Mihin te olette menneet äitiysloman jälkeen?

2 kommenttia:

  1. Mulla alkaa helmikuun 18 päivä 4 kuukauden työkokeilu(=harjottelu) Yhden pienen nuorisokodin kotikoulussa, elikkäs kouluavustajan homma)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ajattelin kans jotain työharjottelua, jos en oppisopimuksella pääse. Kerran oon ollu päiväkodissa, mut vois kokeilla jotain muuta. :) Siitä onki sit hyvät saumat päästä oppisopimuksella ;)

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kerro huolesi.♥