25.1.2013

Hiusasiaa

Emman blogin viimeisimmän päivityksen myötä menin kattoo itteeni peilistä ja tajusin et mun tukka on ihan järkyttävä. Kauhee juurikasvu ja punanenki on jo haalistunut. Sitten sen päätin; on taas aika pistää pepperiä tukkaan. Koko pepperin olemassa olonhan mä keksin Emmalta myöskin. :D Joten tattista vaan! Mä oon siis pepperiä käyttäny siitä asti, ku mulla on ollu punanen tukka. Ja mä muistaakseni värjäsin joskus viime syksynä punaseks. Oon monta kertaa miettiny, värjäisinkö takasin mustaks tai ruskeeks. Mut mun mielestä ne on kauheen tylsiä. Jos mulla ois ruskee tukka, haluaisin kokoajan siitä erisävysen ruskeen, tummemman tai vaaleenamman, ja jos musta, ni sitäkin saa olla värjäämässä kokoajan. Joten pysyn ainakin vielä toistaiseksi punasessa. Unelmana mulla ois saada piiiitkä punanen tukka, jossa ois kiva leikkaus. Mut se olkoon vielä haaveena. Pidennyksethän mulla on, semmoset klipsiversiot. Harvemmin niitä käytän, koska ne ei oo ihan samanväriset kun mun oma tukka, ja ne on jo aika kärsineet kun kaverilta ne "perin". Mulla on ollu jos minkänkin väristä tukkaa, vaaleeta (oon oikeesti ihan blondi), jossa oli punanen raita, vaaleeta pinkillä otsiksella, sinivihreemusta tukka, ruskea, musta, blondi taas, blondimusta ja varmaan kaikkea mahdollista. Oli mulla aikoinaan myös kokonaan punanen tukka, mutten jaksanut nähdä vaivaa sen ylläpitämiseen, joten se oli aika järkyttävä. Mulla on tosi terve tukka, ollut oikeestaan aina. Mä en ees käytä mitään tehohoitoja, normaali shampoo (värjätyille hiuksille) ja hoitoaine saa riittää. Enkä mä oo ees merkkiuskovainen, joten shampoitten ja hoitoaineitten merkki vaihtelee mielenmukaan. Mä oon tosi laiska laittaa mun tukkaa, en suoristele, en kihartele enkä käytä mitään  muotoilutuotteita (sillon tällön laitan suihkauksen hiuslakkaa). Mun tukka on tooosi paksu. Ei auta vaikka kuinka ohentelis ja kerrostais. Paksu on ja pysyy, joten mun tukkaa on todella huono laittaa, ku se ei pysy mitenkään. Mulla on ollu pitkä tukka, mulla on ollut takaa melkein siili, mulla on ollut toispuoleinen tukka, mulla on ollut lyhyt tukka ja kaikkea siltä välillä! Kaikista tyytyväisin mun hiuksiin olin kesällä 2010, se oli ihan unelma. Kuviakin täällä blogissa on, mut voin kaikkien muistin virkistämiseks laittaa tähän linkin siihen kuvaan: tässä olkaa hyvä!, tosin se ois ollu vielä täydellisempi jos se ois ollut vaikka punanen.. 

Mun pitäs ehkä ruveta laittaa mun hiuksia enemmän, ni ehkä tykkäisin niistä, keksiä jostain semmoset tökötit, et varmana pysyy just niinku mä haluan. Mun tekis mieli leikkaa otsatukka, mutta en tiiä.. Niin pitkään oon taas otsatukkaa pois kasvattanu, etten tiiä tykkäisinkö sittenkään siitä. :D Jotain muutosta tähän tukkaan haluaisin, mut pituutta en haluis yhtään pois, unelmana edelleen se pitkä tukka..

Tällä kertaa mä muistin jopa ottaa ennen ja jälkeen kuvat, ja samalla kuvasin teille aineet, mitä päähäni tänään tungin:
ENNEN

Fashion professionalin hoitoaina, lorealin shampoo ja color mask pepper.
Pepperi päässä


Pesun jälkeen

Edelleen pesun jälkeen, tässä ehkä hahmottaa tän mun tukan pituuden

Ja lopputulos:
Mun mielestä ainakin paljon kirkkaampi.

Yää, tein tätä postausta 2 tuntia! Ja Nikokin nukkuu edelleen... :)

1 kommentti:

Risuja vai ruusuja? Kerro huolesi.♥